joi, 2 august 2007

Pui taranesc

INGREDIENTE:

-1 kg pulpe de pui
-1 ceapa mare
-3 ardei grasi
-2 rosii mari
-1 morcov
-4 catei de usturoi
-50 ml ulei
-3 foi de dafin
-sare, piper, paprika

Asa l-am botezat, pentru ca e unul din modurile in care buna ni-l pregatea cand stateam la ea in vacante. Nu va povestesc ce gust avea, nu va mai spun ca mancarea asta era o desfatare pentru toti ai casei, si aici i-am cuprins si pe pisicii si pe cateii de pe "batatura". Buna il facea in ceaun, pe soba de lemne, iar la urma il cocea in duba; sau daca era zi de facut paine, evident ca il cocea in tzest. Daca mergeam cu ai mei la iarba verde, ceaunul ramanea valabil, dar se facea la foc deschis. La bloc, dispare tot farmecul rural, ramane doar cratita si aragazul. Asta e!

Avem nevoie de carne de pui - eu am folosit pulpe de pui - ardei, rosii, ceapa, usturoi, mirodenii (sare, piper, boia, foi de dafin), putin ulei, si apa. Si niste patrunjel tocat fin- dar eu nu am pus ca am uitat sa cumpar.

Se curata legumele si se toaca marunt. Evident ca buna nu folosea robotul ca si mine, ea folosea un cutit si un fund de lemn.



Se pune intr-o cratita putin ulei la incins si se calesc in el ceapa cu morcovul.

Intre timp se toaca si ardeiul in bucatele potrivite.

Ardeiul se pune si el peste ceapa si morcovul aproape caliti.

Se amesteca in cratita:


Apoi se pun deasupra legumelor bucatile de carne de pui:



Se potriveste de sare, se pune piper si musai si paprika (boia de ardei- dulce am pus eu-)

Se completeaza cu apa pana se acopera toata carnea:

Si se lasa sa fiarba la foc mic sa fiarba putin carnea

Intre timp se decojesc rosiile si se toaca in cubulete si apoi se pun peste carne.

Intre timp se decojesc rosiile si se toaca in cubulete si apoi se pun peste carne.

Se da cratita la cuptor, pana scade lichidul. Pana nu se incalzeste prea tare in bucatarie se pregateste si ustoroiul. Mie imi place sa il toc finut cu cutitul, dar se poate folosi si presa de usturoi.
Cand e aproape gata, se pune usturoiul peste pui.

Aici un detaliu:

Noi am mancat puiul cu piure de cartofi, dar merge foarte bine cu mamaliguta.


Iar ca desert am avut piersici:




P.S. Puiul pregătit așa, și mâncat fără cartofi este bun pentru dieta low-carb.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu