miercuri, 29 august 2007

Romania mestereasca (2)

Deci (ca asa se incepe orice fraza serioasa ;) ), aseara ne-a adus firma cu site oferta de pret. E o oferta begoasa, niste tabele acolo cu preturi la metru patrat, sau la bucata. Adica, montat obiecte sanitare 2 milioane bucata. Aici am un dubiu, adica daca imi pune un veceu nou, o chiuveta noua, o cada noua trebuie sa platesc 6 milioane montatul? Pai oameni buni, daca-mi iau veceu cu 1 milion si-un pic, chiuveta tot atata va trebui sa platesc dublu montarea lor?! Mdaaaaaaa, parca nu sunt corecte aceste preturi. Stiam legenda conform careia manopera este echivalentul materialului. Si daca imi cumpar veceu incastrat, cel mai ieftin te duce pe la 7 milioane? Nu mai stiu sa evaluez, pe cuvant!

La fel, la turnat sapa, cica 200 000 metru patrat. Pai stai frate, ce-i face la sapa aia? Amorseaza suprafata (dupa ce o curat eu bine, of course), desface sacul de sapa autonivelanta, pune apa in galeata, pune praful de sapa, o invarte cu "mestecaul" electric, isi trage sufletu' atat cat trebuie sa stea maglavaisul, si apoi icneste de doua ori si varsa galeata pe jos. Sapa fiind desteapta (autonivelanta, nu?) o ia razna in toate colturile camerei. Daca are rola cu tzepi, poate se mai incumeta mesterul sa o "frece" un pic ca sa-i sparga bulele, daca n-are e bine si asa. Deci pentru atata lucru sa-i dau 200 000/mp?!

A innebunit lupu'...

Mai vreti preturi? Mai bine nu, de ce sa va stric ziua? Cica decapat faianta/ gresie 250 000 mp. A mea de te uiti un pic urat la ea cade singura ... of, of, of, of ... cine m-o fi pus la chestii din astea?? Ca sa monteze faianta cer 350 000/mp. Pai la mine pui trei placi de faianta si e gata metru patrat!

Aaaa, si da, v-am zis ca vreau cu oameni cu firma, facturi, chestii socoteli. Pai din oferta astora nu-mi dau seama, preturile contin TVA? Mai in josul tabelului e un alt tabel in care am trecute CAS, SAN, Somaj, cheltuieli indirecte (cica 15%, ce naibii or fi astea?), profit 10% buey, mi-e rau!

Cred ca-mi caut varul de la tzara, ca si-asa nu mai are ce lucra la camp (seceta, si alte chestii nerentabile), daca el si-a construit singur casa, atunci va putea sa-mi faca si mie niste nenorociti de pereti , ca deja teoria lor o stiu toata (am mancat pe paine tot forumul www.misiuneacasa.ro) doar ca n-am dexteritate, fir-ar sa fie ea de treaba!

Si dupa aia, cu banii ce ne raman ne luam o masina, luam si pe varu' si mergem la munte.

P.S. De ce mama m-ai pus sa invat atata carte, de ce? Uite ca gigeii astia fara carte, doar cu galeata si mestecaul electric cer salarii de directori de multinationala. Si culmea e ca le mai si obtin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu