vineri, 3 august 2007

Supa si cartofi cu pui la cuptor

-ca prin Banat-

INGREDIENTE:

-200 g sunca de porc afumata
-1,5 kg pui
-1 kg cartofi
-2 morcovi
-2 ardei
-1 ceapa
-1 rosie
-taitei
-sare, piper, paprica, usturoi
-ulei

Azi am avut oaspeti la pranz, si cum afara nu sunt decat peste 35 de grade, va imaginati ce chef de stat in bucatarie am avut. Cum stiam ca am in congelator bucati de jambon afumat de porc - evident, facut in casa - mi-am amintit de unul din meniurile care se practicau in Banat la mesele de duminica: "zama de pui si soanca cu taitei", iar felul doi "cartofi cu pui la cuptor".

Pentru supa: morcovi, rosie, ardei, o ceapa, carne de pui, si o felie generoasa de sunca de casa si evident taiteii, care nu se vad in poza.
Pentru cartofii cu pui la cuptor: cartofi, ardei, ceapa, pui, soanca, foarte putin ulei, condimente, foi de dafin, usturoi.

Se pune apa intr-o oala mai mare, in care se opareste carnea de pui.


Nu se tine foarte mult, doar pana isi schimba carnea culoarea si se spumeaza apa. Intre timp am pregatit legumele.


Se scoate carnea de pui si se adauga in oala un ardei , o rosie o ceapa potrivita si morcovii (se mai puteau pune si "albituri", adica pastranac, patrunjel, telina etc, dar n-am avut ).

Acum e momentul sa "dam gust" supei . Adica punea bucata de soanca la oparit. Tot atat cat sa isi schimbe culoarea, si sa isi lase in supa gustul sarat. Dupa ce incepe sa se formeze spuma e semn ca trebuie scoasa sunca.


Pana s-a oparit sunca m-am ocupat de felul doi:

Am curatat cartofii, am tocat ceapa si ardeiul (de data asta nu mai este nevoie sa fie maruntite in robot - ele "topesc" in mancare), si am tocat in bucatele si o bucata (cam 200g) de shoanca afumata (deci alta bucata, nu aia din supa).



Luam o cratita mai inalta si un strat de cartofi peste care se presarao mana de ceapa tocata una de ardei tocat si o mana de soanca taiata.

Se repeta procedeul pana cratita e umpluta, si se pun si frunzele de dafin:


Acum se pune deasupra carnea de pui care a fost putin oparita mai devreme. Cratita devine "cu varf" :


Se unge carnea cu putin ulei, si se presara cu condimente : sare, piper, boia de ardei. Acum e momentul sa turnam peste carne si cartofi vreo doua, trei polonice din supa.Am incercat sa pun peste cartofi mai mult "zeama grasa".




Si se da la cuptor, la foc mare, eu am tinut-o cam 30 de minute. Dupa cum se observa, carnea se va coace in abur - deci e un fel de "streamer" rudimentar ceea ce am facut eu. Am tocat usturoiul marunt si l-am presarat peste carne cand a fost gata.


Inainte de ora pranzului, am strecurat supa si am fiert taiteii in ea.



Am mai pregatit si o salata de rosii, ardei, castraveti si ceapa:



Acum ce a iesit :



Iar aici, un mic dejun romanesc:



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu