miercuri, 30 aprilie 2008

Polpettone

~ reteta de pe metacafe, pe care am mai postat-o aici~



INGREDIENTE:

- 500 g carne macinata (amestec porc si vita)
- 2 cartofi albi potrivit de mari
- 2 oua
- 2 catei de usturoi
- sare, piper
- 150 g sunca de Praga feliata
- 1 pachet de branza topita feliata (pentru sandwich-uri)
- 50 g faina de malai

In plus de reteta de pe metacafe eu am mai pus:

- fâşii de ardei rosu si verde (din ala congelat, de la Billa)
- pătrunjel tocat

Cartofii se fierb in coaja. Carnea se amesteca cu cartofii dati prin presa (sau pe razatoare, sau pur si simplu zdrobiti cu furculita), se adauga ouale, usturoiul pisat, sarea si piperul. Se intinde "aluatul" de carne pe hartia de copt stropita cu foarte putin ulei. Peste "foaia" de carne se presara patrunjelul tocat fin, se aseaza apoi feliile de sunca de Praga, apoi feliile de branza topita. Eu am adaugat si un rand de fâşii de ardei rosu si verde - pentru culoare.

Se ruleaza folosindu-ne de hartia de copt. Se presara rulada cu faina de malai - pentru a avea o crusta faină, apoi se impacheteaza in hartia de copt. Se aseaza in tava si se inteapa cu un ac hartia de copt, ca sa se scurga din grasimea pe care o lasa rulada in timpul coptului. Se da la copt in cuptorul preincalzit. Dupa 15 minute, se rupe hartia de copt de pe rulada, ca sa se coaca frumos si sa prinda crusta aurie.

Se feliaza doar dupa ce s-a racit. Se poate servi cu garnitura de cartofi asa cum e aratat in videoclip. Noi l-am avut ca aperitiv, insotit doar de castraveciori acrii. Ultimul borcan.





E bun, am sa mai fac!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu