sâmbătă, 13 decembrie 2008

Σ'αγαπώ Θεσσαλονίκη!

(a.k.a. : Te iubesc, Thessaloniki!)




Mai inainte de toate, trebuie sa va introduc in atmosfera tipic greceasca. Adica, faceti exact ceea ce fac personajele din filmuletul de mai jos. Ia:







Odata introdusi in atmosfera (adica atmosfera aia inseamna neaparat muzica, uzzo, mancare buna, prieteni - intr-un cuvant ceea ce va povesteam mai devreme cu o postare - feel love!!! ) pot sa incep prin a va spune povestea greceasca pe care am trait-o nu demult. Faceti-va comozi, pregatiti-va pantofii sport ca avem multe de vazut, si nu va plimb decat pe jos.

Cu ce sa incep? Nici nu stiu. O sa sar peste zborul rapid cu avionul (45-50 de minute Timisoara-Thessaloniki), zbor usor, fara aventuri. Am locuit la hotelul Park, un hotel ok, situat in zona turistica - centrala a orasului.


Priveslistea din balconul camerei era uimitoare, a fost primul contact cu realitatea orasului. M-am aplecat peste balustrada balconului, si dincolo de stradutza ingusta se afla ...


... asta:



Am respirat adanc, si mi-am intors privirea spre balconul vecinului, uitati ce se vedea acolo:


Mai exact, o rodie :


Un pic mai incolo, se vedea o cladire impunatoare, cu steag pe ea:



M-am mai uitat inca o data in jos, sperand ca sa nu fi visat:


Am lasat bagajul nedesfacut, am incaltat adidasii, mi-am verificat acumulatorii aparatului foto si am iesit din camera urgent. Trebuia sa vad ce e in fata hotelului :



Deci mi s-a spus ca cladirea (:D) din background e cladirea unui minister (al culturii??!!) Dand tarcoale parculetzului am dat si peste un pomisor mic de dafin (laur) si am inceput sa-mi imaginez cum era in antichitate cand oamenii alesi umblau cu frunzele de laur din aur .


Uitandu-ma peste drum, in sus vad un bloc care are toata instalatia aia de incalzire plasata la vedere in balcon:


Iar la parterul blocului, vad o vitrina uriasa, credeam ca e imparatia dulciurilor acolo, ia:









Checuri frumos ornate:


Tot felul de baclavale aveau :




















Tavile de mai sus erau gata pregatite sa fie vandute "la pachet", dar exista posibilitatea sa diversifici gama de produse la pachet, asa cum facut si noi.

Am cumparat si noi, la pachet, ca haplea, pe cutia de mai jos am dat vreo 14 euro. Le -au impachetat forte frumos, de credeai ca e o cutie de bomboane de ciocolata. Faza e ca sunt cumplit de dulci, eu nu am putut sa mananc decat o muscatura din fiecare, asta timp de cateva zile cat am stat acolo.



Ahhh, sa va mai arat si unde era rahatul, :D , in vitrina langa usa, evident! :lol:


Aici e un fel de budinca, eram 4 persoane la masa, am primit doar o farfurie cu toate cele si 4 furculite:



Fac o pauza, dar revin tot in mesajul asta.

Ca sa va fac pofta de Thessaloniki, o sa va mai dau un link unde am gasit poze la 360 de grade, numa' sa intrati si sa vedeti cum e, parca ai fi acolo si te invarti in jurul tau.

Gata pauza, am revenit cu forte proaspete!

Dupa ce am terminat de admirat vitrinele foarte apetisante si foarte dulci, am luat-o pe o straduta, fara a avea o tinta anume. Ne-a uimit faptul ca pe stradutele orasului erau amenajate o gramada de teraza ale nenumaratelor "oyzerii" - taverne, restaurante micutze. In fata restaurantelor erau de regula postati niste baieti sau fete care aveau rolul de a te trage de mana si a te aseza la masa - moaaa, asta cred ca e o chestie care nu prea mi-a placut acolo- dar asta e politica lor si trebuie sa o acceptam ca pe un obicei al locului. Dar aveau mancare buna buna buna acolo, ia sa va arat niste mostre :

Salata :


Salata greceasca (deasupra e feta):



"Chicken souvlaki" - frigarui de pui - dar ei sunt foarte nationalisti la faza cu souvlaki asta.


"Pork souvlaki" - evident, suvlaki-ul de porc


Cartofi copti:


Ceva foarte bun, nu ratati daca aveti ocazia - dovlecel prajit - chipsuri de dovlecel, crocant delicios:


Aici doar un gratar de file de piept de pui

In farfuria din coltul dreapta jos e "pork tigania" , foarte gustos.


Lasagne cu feta si spanac



Salate, salate si iar salate (si un celular rozzzzzzzzz :D):


Ia, salata verde:


Porc, cartofi si cus-cus:


Pui cu sos de ciuperci:


Ciuperci gratinate:



Clatita, luata de pe strada cu multe "creperii", e vorba de strada care duce la palatul lui Galeriu, nu ratati asa o bunatate: clatita e umpluta cu tot ce vrei, tu spui ce sa iti puna in ea: sunca, branza, sosuri, legume, ciuperci, alegi din vitrina si ei iti asambleaza clatita.


Ah, si regret ca n-am fotografiat si niste chiftele facute din vinete, in meniu erau trecute drept bougalakia: erau niste chiftele cu exteriorul crocant, iar sub crusta era o crema din salata de vinete, amestecata cu bucatele de sunca. Moaaaaha, bune rau!

Si sa vedeti cat de rustic era totul, am fotografiat si cateva decoruri:




Ce as putea sa va mai spun ? Portiile de mancare sunt mari, dupa cum se poate vedea. Ospatarii iti ofera si posibilitatea de a face sharing cu comesenii, dar noi nu ne-am prins de treaba asta de la inceput. Asa ca am comandat pentru fiecare cate o salata si "o portie" de mancare, ceea ce a fost prea mult - dar nu ne-am lasat invinsi :D. Pe urma am invatat cum sta treaba si comandam mai multe feluri de mancare si faceam "sharing". O portie de mancare (salata+ mancare+bere, suc sau "table water" a.k.a. apa plata) facea in jur de 15 euro.

Am dat o raita si prin piata, dar numai atat am fotografia, piata e mare, dar miroase rau, din cauza de peste si masline.


Deci v-am aratat ca de mancare a fost din belsug, acum e cazul sa va plimb, cine vine cu mine sa ridice doua degete!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu